منظور از ديد 360 درجه در واقع جمع‌آوري و طبقه‌بندي اطلاعات کامل از يک و يا چند فرآيند است.ديد 360 درجه به کاربر اين امکان را مي‌دهد؛ تا تمامي جوانب قابل مشاهده و غير قابل مشاهده را ببيند و ارزيابي کند. براي درک بهتر اين مهم، با يک مثال مطلب را ادامه مي‌دهيم. همراهمان باشيد.


آيا مي‌دانيد در مراحل اخذ گواهينامه رانندگي، سنجش بينايي صرفا براي بررسي ميزان قدرت بينايي نبوده؟ بلکه گستره ديد متقاضيان هم بررسي مي‌شود؟


درواقع يک راننده بايد از قدرت بينايي و زواياي ديد طبيعي و منطقي برخورداد باشد؛ تا بتواند زواياي پيرامون خود را به خوبي ببيند و از هرگونه مخاطراتي دوري کند.


چشم انسان در حالت طبيعي و در بهترين حالت مي‌تواند حدوداً زاويه60 درجه را ببيند و گستره 20 درجه عمودي را مشاهده کند. اما چگونه مي‌تواند در رانندگي موفق باشد؟ چگونه مي‌تواند فاصله خود را با خودرو‌هاي پشت‌ سر و اطراف حفظ کند؟


قطعا جواب شما، استفاده از آينه هاي‌جانبي  و و آينه اصلي خودرو مي‌باشد.


پاسخ شما درست است.


در مديريت کسب و کار هم به همين شکل است. در واقع مديران شرکت‌ها هم نيازمند، ديد کامل از روند فعاليت مجموعه خود هستند؛ تا از اين طريق بر روي کليه فرآيند‌هاي مجموعه تحت مديريتي خود، تسلط کافي را داشته باشند.


تاثيرات ديد 360 درجه در پخش مويرگي


 


يک مدير براي کنترل و هدايت مجموعه تحت مديريتي خود و همچنين ارزيابي حساب مشتريان و پيش بيني رفتار و عملکرد آنها، نياز به داشتن گزارش‌هاي ديد 360 درجه است تا از اين طريق بتواند  تسلط کامل نسبت به تمامي زواياي مجموعه خود را دارا باشد.


با توجه به گزارش منتشر شده توسط  گارتنرGartner، کمتر از 10% شرکت‌ها ديد 360 درجه نسبت به مشتريان خود دارند و تنها 5% از آنها توانايي استفاده از اين قابليت را در راستاي گسترش کسب و کار به دست مي‌آورده‌اند.


گارتنرGartner، يک شرکت تحقيقاتي و مشاوره اي جهاني است که اطلاعات ، مشاوره و ابزارهايي را براي رهبران IT ، امور مالي ، منابع انساني ، خدمات و پشتيباني مشتري ، ارتباطات ، قانون و انطباق ، بازاريابي ، فروش و عملکردهاي زنجيره تأمين ارائه مي دهد. در بررسي‌هاي صورت گرفته توسط اين شرکت از وابستگي آينده مشاغل و نياز روز افزون شرکت‌ها به داشتن ديد 360 درجه حکايت دارد و به عنوان يک اام اساسي در حفظ و ارتقاي شرکت‌ها ياد شده است که خود نشان از اهميت و نياز اساسي به آن مي‌باشد.


قابليت‌هاي گزارش ديد 360 درجه



  1. سبب افزايش دانش نسبت به مشتري مي‌شود.
    بدين معنا که ديدگاه مشتري را نمايان ساخته و به سازمان در برطرف کردن مشکلات کمک مي‌کند و در نهايت سبب افزايش رضايت مشتري شده .

  2. پيش‌بيني رفتار مشتري را ممکن مي‌سازد.
    باتوجه به ثبت کليه تعاملات مشتريان، مي‌توان براي هر رويدادي نتيجه اي مشخص و مختص آن بدست آورد و از اين طريق به مديران و مجريان شرکت‌ها در انجام کمپين تبليغاتي جهت آشنايي هرچه بيشتر مشتريان با محصولات و خدمات کمک مي‌کند.

  3. تقسيم بندي مشتريان
    باتوجه به دانش و پيش‌بيني رفتار مشتريان، به مديران اين امکان را مي‌دهد که مشتريان خود را بر اساس امکانات و منابع و ميزان سودآوري هايشان طبقه بندي کنند؛ که خود تاثير بسزايي در ميزان و نحوه خدمات و پشتيباني به مشتريان را دارد.


درواقع با داشتن ديد 360 درجه ، مديريت آسانتر، برقراري بهتر ارتباز اثر بخش با مشتريان و حذف پيچيدگي‌هاي کسب و کار را به همراه دارد.



ديد 360 درجه مشتري در  نرم افزارهاي پخش مويرگي


يکي از مهم ترين امکانات نرم افزار پخش مويرگي، ديد 360 درجه مشتري است؛ که به کاربر اين امکان را ميدهد تا اطلاعات کاملي درباره انواع دريافتني، اقلام بار، نحوه تسويه فاکتور و حساب مشتري‌ها را کسب کند.


در ديد 360 درجه مشتري کليه اطلاعات اعم از اطلاعات پايه،صورت وضعيت ريالي، نمودار گردش کلي، چرخشي ريز جزئيات گردش و اطلاعات تحليلي طبقه بندي شده که مديران مي‌توانند با ارزيابي و بررسي هر يک ازاين گزارشات از ميزان اعتبار مشتريان آگاه شده و تمامي اطلاعات مربوط به فاکتورهايشان و وضعيت تسويه و دريافتي‌ها اعم از چک و نقد و مرجوعي‌ها را مشخص کنند.


در ديد 360 درجه مشتري، قسمتي تعبيه شده که به مديران فاکتور‌هاي کاملا باز و فاکتور‌هاي تسويه شده را نشان مي‌دهد و در نهايت يک گزارش تجزيه با تاريخ مورد نظر ارائه داده که تمامي مبالغ و فاکتورهاي ماهانه هر مشتري در آن در نظر گرفته شده است. درگير نمودن مشتري با سازمان، ارتباطي تنگاتنگ با تنظيم درست دسته بندي هاي مشتريان دارد. دسته بندي و نگه داشتن اطلاعات تراکنش ها، اطلاعات محيطي، اطلاعات رفتاري و اطلاعات شبکه هاي اجتماعي مشتريان در پرونده آنها در ديد 360 درجه، به سازمان در راستاي تنظيم درست دسته بندي هاي مشتريان و شناخت بهتر آنها کمک مي کند.


در نهايت با توجه به خصوصيات معرفي شده درباره گزارش‌هاي ديد 360 درجه مشتري ميتوان اينگونه عنوان کرد که شرکت‌هاي بزرگ با بازاريابي مبتني بر داده و مخاطب، بهترين فرصت رشد را در سال گذشته به دست آوردند. نتايج اين تحقيقات به ما نشان مي‌دهد که هر چقدر شناخت از پرسونا و رفتار مشتري بيشتر باشد، ميتوان پيشنهاد‌هاي اختصاصي منحصر به فردي را به مشتري ارائه نمود.اهميت نگهداري مشتري از اهميت جذب مشتري جديد کمتر نبوده و در نهايت سبب، همکاري اثربخش واحدهاي مختلف، خصوصا واحدهاي فروش، بازاريابي و خدمات مي‌شود.

مزاياي روش پخش سرد نسبت به پخش گرم در سيستم توزيع و پخش مويرگي

اهميت نرم افزار توزيع مويرگي در صنعت پخش مواد غذايي

پردازش اطلاعات در شرکتهاي پخش مويرگي

اهميت ديد 360 درجه مشتري در صنعت پخش مويرگي

ديد ,مشتري ,درجه ,اطلاعات ,مشتريان ,، ,ديد 360 ,360 درجه ,درجه مشتري ,و در ,از اين

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

استحاله ی ذهنی تاینی دیبا gardeshgaree24 همه چی 8mp3 دکتر و پزشک زیبایی و جراح پلاستیک novinetorang ASEMAN سایت تفریحی و سرگرمی شبکه ما