براي درک بهتر
رشد چشمگير صنعت و ورود تکنولوژي به جايجاي زندگي فردي و اجتماعي ما سبب شد که شکل و مقياس زندگيمان تغيير کند. اين تغييرات به جايي رسيد که باعث شد بازار رقابتي در بين توليدکنندگان براي انحصاري شدن محصولاتشان در بين مردم بوجود بيايد و اين بار صاحبان مشاغل را به اين وا داشت تا براي کاهش هزينهها و تسريع در خدمات رساني به مردم از شرکتهاي توزيع کننده جهت سهولت در پخش محصولات خود استفاده کنند .
شرکت مشاوران برگزيده نرم افزار(مبنا) با تکيه بر دانش متخصصان حوزه فنآوري اطلاعات و همچنين بررسي دقيق نيازها و خواستههاي شرکتهاي پخش توانسته پلتفرم جامع و کاملي در اين خصوص ارائه نمايد که همچون بازوي توانمندي در اختيار کاربران اين عرصه قرار گيرد.
اين شرکت با درنظر گرفتن راهکارهاي تخصصي براي پخش مويرگي بر بسترهاي مختلفي چون ويندوز و وب اين اجازه را به کاربران ميدهد که در هرجا و هر مکان به اطلاعات مورد نياز دست پيدا کرده و بتوانند فرآيند مورد خواسته خود را انجام دهند. همچنين اين پلتفرم با تمرکز بر تلفيق سيستمهاي چندگانه امنيتي اين اطمينان را ميدهد که اطلاعات کليدي شرکتهاي طرف قرارداد در معرض خطر قرار نگرفته و از امنيت کامل برخوردار شوند.
پخش مويرگي به دو صورت امکان پذير ميباشد:
پخشگرم چيست و چه مزايايي دارد؟
پخشگرم به معناي فروش در محل مشتري است. در اين روش، ويزيتور به همراه راننده و ماشين حامل محصولات به سراغ مشتريان رفته و عمليات ويزيت، صدور فاکتور و تحويل بار را انجام مي دهد؛ به اين ترتيب در اين روش راننده و ويزيتور با استفاده از
اين روش را بيشتر براي توزيع محصولاتي نظير لبنيات که داراي تاريخ انقضا کوتاه و براي مصرف روزانه هستند کاربرد را داردو باعث شده مشتري به ميزان نياز و براساس فروش روزانه که خود تابع نغييرات و شرايط هاي مختلفي ميباشد؛ سفارشات نهايي خود را ثبت کند که خود سبب کمترين مرجوعي و همچنين کاهش صدور فاکتورهاي برگشتي ميگردد.
پخشسرد و ويژگي هاي آن
در روش پخش سرد، فروشنده ابتدا به مشتريان مراجعه کرده و عمليات ويزيت، اخذ سفارش و صدور فاکتور را انجام داده سپس در روز ديگري راننده محصولات درخواستي را به مشتريان تحويل مي دهد. اين روش، که در شرکتهاي پخش طرفداران بيشتري هزينه هايي چون تعداد پرسنل و ماشين و همچنين مصرف انرژي و اتلاف ساعت کاري کمتري بههمراه دارد.
با عطف به توضيحاتي که ارائه شد در مييابيم که هر کدام از شيوه هاي توزيع داراي طرفداران خاص خود هستند که ريشه رضايت آنها در نوع شيوه اتخاذ شده و سياست تصميم گيرندگان آنها، پنهان است.
در يک نگاه اجمالي و صرف نظر از نوع محصول توزيع شده، ميتوان چنين درنظر گرفت که:
در روش پخش گرم، ويزيتور پس از صدور فاکتورهاي فروش در پايان کار بايستي فاکتورها را تحويل شرکت دهد و يا در محل به کمک تبلت و غيره که در اختيار دارد، فاکتور را صادر کند. چنانچه به هر دليلي ارتباط اينترنتي دچار اختلال شود امکان صدور فاکتور وجود ندارد و شرکت نميتواند آمار لحظهاي از فروش خود را داشته باشد. درحاليکه در روش پخش سرد به اين دليل که عمليات ويزيت و صدور فاکتور در يک روز مجزا از تحويل کالاست، چنين مشکلاتي به وجود نمي آيد. هرچند بايد گفت بازه زماني سفارش تا تحويل کالا طولاني تر است.
در روش پخش سرد هزينه نيروي انساني و نيز حمل محصولات پايين تر خواهد بود، چرا که معطلي ماشين حامل محصولات، کمتر بوده و به طور ميانگين براي هر سه فروشنده يک ماشين کافيست (اين امکان وجود دارد که ويزيتورها در اين روش بدون نياز به راننده شرکت براي ويزيت اقدام کنند) در حاليکه در روش پخش گرم هر فروشنده به يک راننده و يک ماشين حمل محصولات نياز دارد و زمان زيادي را صرف تخليه بار و تحويل آن مي نمايد که موجب اتلاف وقت و هزينه و درنتيجه کاهش تعداد مشتريان خواهد شد.
همچنين در روش سرد به علت صدور فاکتور و بررسي دقيق تعداد و نوع کالاي درخواستي، باعث ميشود که به جز فاکتورنهايي، پيشفاکتور نيز به چرخه سفارش گيري اضافه شود، که خود سبب افزايش فعاليتهاي مالي، حسابداري ميشود.
مزاياي روش پخش سرد نسبت به پخش گرم در سيستم توزيع و پخش مويرگي
اهميت نرم افزار توزيع مويرگي در صنعت پخش مواد غذايي
پخش ,روش ,توزيع ,محصولات ,صدور ,تحويل ,روش پخش ,را به ,پخش سرد ,صدور فاکتور ,در روش
درباره این سایت