در شرکتهاي پخش، همواره در روند تصميم گيري کليه امور، توجه و رجوع به اطلاعات از اهميت بالايي برخوردار بوده است. در واقع بدون در نظر گرفتن اطلاعات پايه و اساسي، هيچ تصميمي اصولي نبوده و نتيجه مثبتي را به همراه نخواهد داشت. امروزه به جهت رشد روز افزون تکنولوژي و تغييرات ناگهاني جهاني، که پيوسته تمامي مشاغل و کسب و کارها را تهديد و دگرگون مي سازد؛ ارزش و اهميت پردازش اطلاعات مهم تر تلقي شده و توجه به اين امر ميتواند در کليه تصميم هاي مديريتي تاثيرگذار بوده و نقش مهم و حياتي را بازي کند.
در اهميت و توجه به اطلاعات دو ديدگاه وجود دارد، برخي اطلاعات را سرمايه و ثروت سازمان و مجموعه مديريتي خود ميدانند و برخي اطلاعات را به مثابه سند و مدرک تلقي کرده و به صورت فايل و پوشههايي نگهداري ميکنند. نوع نگرش مديران به اطلاعات شرکتها، ميتواند تا حدودي نمايش موفقيت و شکست آنها را نشان دهد.
بسياري از مديران شرکتهاي موفق جهان، نه تنها از اطلاعات به عنوان مرجعي مهم در تصميم گيريهاي خود استفاده ميکنند؛ بلکه پردازش آن را به عنوان رکن اصلي مديريتي خود ميدانند. اين شرکتها همواره با بهره گيري از تکنولوژي و فن آوري هاي جديد، نظير
اهتمام و توجه ويژه به پردازش اطلاعات در شرکتهاي پخش مدرن به جايي رسيده، که اين شرکتها با آناليز اطلاعاتي چون آگاهي ازنوع کالا و ميزان محبوبيت آن در هر يک از فروشگاههاي ارائه دهنده محصولاتشان سبب شده تا سفارشهاي هر فروشگاه را پيش بيني و سبد کالاهاي اختصاصي هر يک را در زمان بندي مشخصي در اختيارشان قرار دهند؛ که اين يک پيروزي بزرگ براي شرکتهاي پخش موفق در جهان به شمار ميآيد.
اطلاعات چيست؟
چه اطلاعاتي مهم هستند؟
آيا تمامي اطلاعات داراي ارزش هستند؟
تحليل، يکي از مهمترين جنبههاي عملکرد مديريتي است. براي اينکه مديران بتوانند به تحليل مناسبي برسند، بايستي اطلاعات اصولي و دقيقي موجود باشد. اما اين اطلاعات، خود از يک سري داده بدست ميآيند. به زبان سادهتر به نتايج پردازش دادهها، اطلاعات ميگويند. براي نمونه، ميزان فروش ماهيانه يک محصول را داده و ميانگين فروش ساليانه محصول را اطلاعات مينامند.
هوش تجاري(BI) مجموعه اي از تواناييها، تکنولوژيها، ابزارها و راهکارهايي است که به درک بهتر مديران ازشرايط کسب و کار کمک ميکند. به زبان سادهتر، هوش تجاري فرآيندي است که داده ها را به اطلاعات تبديل ميکند و در نهايت اطلاعات را به آگاهي و تحليل مبدل ميسازد.
داشبورد مديريتي به عنوان بخش مهم و حياتي هوش تجاري به شمار ميرود. تحليلها نقش مهمي در داشبورد مديريتي دارند، که عموما همراه با نمودارها و جداول گرافيکي بوده، که بسيار کارآمد و مفيد هستند. هوش تجاري، گردآوري اطلاعات را در کمترين زمان انجام ميدهد و تحليل هاي آن توسط داشبورد مديريتي ارائه ميشود. اما اگر همين موضوع با نيروي انساني و ماشين حساب محاسبه ميشد قطعا زمان طولاني و هزينه بالايي صرف اين کار ميشود واحتمال خطاي انساني وجود دارد.
يکي ديگر از چالش هاي هر کسب و کار بخصوص شرکت هاي توزيع و پخش مويرگي، تاثيرات برون سازماني بر اين صنعت مي باشد. مديريت اين تاثيرات و عبور مطمئن و کم خطر از اين مشکلات، قطعا بدون دانش و بينش کافي ميسر نخواهد بود. به عبارتي ديگر از دل ارزيابي دقيق اطلاعات شرکت دانش و بينش منتج ميشود.براي نمونه، امروزه جهان با چالش بيماري ويروس کرونا روبهرو شده که بسياري از شرکتها به طبع اين اتفاق در آستانه ورشکستگي و يا تعديل نيرو قرار گرفتند.
اما شرکتهاي موفق با تکيه بر دانش و بينش محقق شده از اطلاعات يکپارچه سازماني توانستند تا از اين ورطه هولناک به سلامت عبور کنند؛ که اين موفقيت را مديون فنآوريهاي نوظهوري چون هوش تجاري ميدانند. براي نمونه شرکت هاي توليد کننده اقلام آرايشي و بهداشتي باتغيير در توليد محصولات از اسپري و ادکلن به ضدعفوني کنندههاي ويروس و باکتري از بازار قابل توجهي برخوردار شدهاند. اين تصميمات بدون بينش غيرممکن و محکوم به شکست خواهد بود. درنتيجه پردازش اطلاعات براي مديران شرکتها، قوت قلب به حساب ميآيد.
با توجه به مسائل عنوان شده شرکت مبنا همواره با تکيه بر دانش متخصصان خود و با در نظر گرفتن نياز بازار، توانسته نرم افزار هوش تجاري و داشبورد مديريتي خود را تحت نام تجاري کوک لوک ارائه دهد که به اين وسيله تمامي نيازهاي حيطه فنآوري و دغدغههاي مديرتي شرکتها در صنعت پخش را برطرف سازد.
برخي از ويژگيهاي اين نرمافزار به شرح ذيل ميباشد:
جمع آوري ، طبقه بندي و يکپارچه سازي اطلاعات پراکنده درون سازمان
ارزيابي مشکلات و شناسايي دقيق تهديدات کسب و کار
سهولت دسترسي درهر مکان و زمان
کاهش هزينههاي سازماني
کمک به تصميم گيريهاي درست مديريتي
نرم افزارکوک لوک داراي داشبوردهاي مديريتي متعدد بوده، که با توجه به نيازهاي شرکتها و ميزان دسترسي کاربران طراحي و توليد شده است.
امکانات :
امکانات:
امکانات:
مزاياي روش پخش سرد نسبت به پخش گرم در سيستم توزيع و پخش مويرگي
اهميت نرم افزار توزيع مويرگي در صنعت پخش مواد غذايي
اطلاعات ,مديريتي ,پردازش ,تجاري ,هوش ,داشبورد ,هوش تجاري ,را به ,پردازش اطلاعات ,توجه به ,کسب و
درباره این سایت